Rick Akkerman Fotografie DSF3064 Pieter Van Dijk

Vrienden Grote Kerk Alkmaar € 8,00
Regulier € 9,00
Excl. drankje

Ook deze zomer vindt er weer een mooie serie Zomeravondconcerten plaats in de Grote Kerk Alkmaar. Een sfeervolle serie, op woensdagavonden om 20.15 uur, tussen 3 juli en 21 augustus. De serie wordt afgesloten met een speciaal verzoekprogramma op 11 september.

Het programma volgt nog.

Biografie
Pieter van Dijk (1958) is organist van de Grote Sint Laurenskerk in Alkmaar en stadsorganist van Alkmaar. Als docent voor het hoofdvak orgel is hij verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam en de Hochschule für Musik und Theater in Hamburg. Zijn orgelopleiding ontving hij van Bert Matter aan het Conservatorium in Arnhem. Hij vervolgde zijn studie bij Gustav Leonhardt, Marie-Claire Alain en Jan Raas. Hij was prijswinnaar op de internationale orgelconcoursen in Deventer (1979) en Innsbruck (1986). Pieter van Dijk vormt een orgelduo met Frank van Wijk en treedt regelmatig op als continuospeler met Annegret Siedel (barokviool) en Elina Keijzer (blokfluit). Ook werkt hij regelmatig samen met het Amstel Quartet. Hij publiceerde artikelen over M. Weckmann, J.P. Sweelinck, J.S. Bach en K. Straube. Hij is regelmatig jurylid bij internationale orgelconcoursen (ondermeer in Alkmaar, Amsterdam, Freiberg, Gdansk, Innsbruck, Kotka, Lausanne, Lübeck en Toulouse). Als concerterend organist is Pieter van Dijk actief in diverse Europese landen en in de Verenigde Staten. Bovendien verschenen van zijn spel talrijke veelgeroemde cd’s.

4e zomeravondconcert gratis
Kies 4 concerten en ontvang het 4e ticket gratis (tickets krijgen 25% korting). Je betaalt € 27,00 per persoon. Vrienden van de Grote Kerk € 24,00 (maximaal voor 2 personen). De korting wordt verrekend als je de kaarten toevoegt aan je winkelmand.

Wo 10 jul | 20:15 - 22:15
Met pauze