Kaasmarkt Orgelconcert

Kristoffer Westerlund

Vr 10 mei | 12:00 - 12:30

Deze zomer wordt er in de Grote Kerk Alkmaar elke vrijdag om 12.00 uur en 13.00 uur een gratis toegankelijk Kaasmarkt Orgelconcert georganiseerd. De concerten worden verzorgd door getalenteerde organisten, die zorgvuldig geselecteerd zijn door stadsorganist Pieter van Dijk.

Van Covelens-orgel
* J. P. Sweelinck - Allein Gott in der Höh sey Ehr
* H. Scheidemann - Preambulum in D

Van Hagerbeer/Schnitger-orgel
* J. S. Bach - Preludium en Fuga in A moll BWV 543
* F. Mendelssohn - Sonata no. 2
o Grave
o Adagio
o Allegro Maestoso
o Fuga

Biografie
Kristoffer Westerlund is een Zweedse orgelstudent en zit momenteel in het vierde en laatste jaar van zijn bachelorstudie aan het Conservatorium van Amsterdam. Als tiener werd hij verliefd op orgelmuziek en besloot organist te worden. Zijn passie voor barokmuziek zorgde ervoor dat hij in het buitenland wilde studeren, waar meer te leren was over historische orgels. In het roerige jaar 2020 begon Kristoffer zijn studie bij Pieter van Dijk in Amsterdam. Tijdens zijn jaren in Nederland heeft hij veel van de wereldberoemde orgels in het hele land gezien en erop gespeeld. Na zijn eindexamenconcert in de Grote Kerk in Alkmaar aan het einde van dit schooljaar, verhuist hij terug naar Zweden, met zijn nieuwe kennis en ervaring op het gebied van het bestuderen van de muziek uit de barok – evenals vele goede herinneringen aan de cultuur en orgels van Nederland.

Gratis toegang
Gratis toegang