Orgel

Kaasmarkt Orgelconcert

Philipp Kaufmann

Vr 28 jun | 12:00 - 12:30

Deze zomer wordt er in de Grote Kerk Alkmaar elke vrijdag om 12.00 uur en 13.00 uur een gratis toegankelijk Kaasmarkt Orgelconcert georganiseerd. De concerten worden verzorgd door getalenteerde organisten, die zorgvuldig geselecteerd zijn door stadsorganist Pieter van Dijk.

De toegang is gratis.

Het programma volgt nog.

Biografie
Philipp Kaufmann (1996) groeide op in Landau in de Pfalz (Duitsland). Na een parttime studie kerkmuziek kreeg hij zijn orgellessen van Stefan Viegelahn en kathedraalorganist Markus Eichenlaub.
In de zomer van 2021 rondde hij zijn bachelor kerkmuziek en orgel af. Sindsdien studeert hij voor een mastergraad in Stuttgart en Amsterdam bij Helmut Deutsch, Matthias Havinga (orgel), Alfonso Gómez (piano) en Jürgen Essl (improvisatie). Philipp ontving lessen en masterclasses van Pieter van Dijk, Guy Bovet, Ben van Oosten, Daniel Roth, Maria Sofianska en Bernard Winsemius.
Sinds 2017 is hij organist van de Evangelische Gesamtkirchengemeinde Stuttgart-Untertürkheim. In 2022 bracht het befaamde muzieklabel hänssler CLASSIC een opname uit van orgelwerken van de componist Christian Fink, waaraan hij meewerkte. Hij gaf concerten in belangrijke kerken in Duitsland, Nederland, Spanje, Frankrijk en als pianist in de VS.
Philipp ontving een Erasmusbeurs in het wintersemester 2021-2022 en is sinds 2020 stipendiaat van de Studienstiftung des Deutschen Volkes. Aan de HMDK Stuttgart doceert hij orgel en improvisatie als tutor voor keuzevakstudenten.

Gratis toegang
Gratis toegang