010 Wishfulsinging V2 Door Anne Claire De Breij 1600

Wo 6 nov | 20:15
Regulier € 28,50
Incl. drankje en garderobe

Wishful Singing bestaat 20 jaar! Na meer dan 600 concerten in 15 verschillende landen viert het ensemble haar twintigste verjaardag op eigen bodem, met trouwe fans van het eerste uur en iedereen die het ensemble wil leren kennen.

Om dit concert een extra feestelijk tintje te geven heeft Wishful Singing het internationaal gevierde duo MARS:SMITH (piano/fluit) uitgenodigd als “special guests”. Na concerten in o.a. Singapore, de VS, Australië en Engeland wordt dit hun debuut op Nederlandse bodem. Daniela Mars en Paul Smith staan bekend om de aansprekende manier waarop zij contact maken met het publiek, om hun improvisaties en om hun betoverende eigen composities.

Het hart van het programma omvat teksten en composities van Hildegard von Bingen, een veelzijdig genie uit de 12e eeuw. Het waren haar betoverende gezangen die Wishful Singing tien jaar geleden deden besluiten om dieper in het gregoriaanse repertoire te duiken. Sindsdien creëert het ensemble met haar concerten en online cursussen een nieuwe “buzz” rondom dit culturele erfgoed, onder andere in samenwerking met Herman Finkers. Ola Gjeilo grijpt in zijn composities terug op deze eeuwenoude muziek, die nog altijd weet te raken.

Een ander hoogtepunt van het programma vormt de nieuwe compositie van Diederik van der Laag, speciaal geschreven voor de vijf zangeressen van Wishful Singing. Het werk is een echo van de middeleeuwse hymne Ubi caritas et amor en heeft als thema zorgzaamheid en liefde.

Wishful Singing en MARS:SMITH creëren een prachtig programma waarin a capella zang en samenspel tussen de twee ensembles afgewisseld worden.

Benieuwd naar het duo MARS:SMITH? Bekijk hier de trailer van hun nieuwste album Faroe Islands: Echoes on the Wind - https://www.youtube.com/watch?v=x5OKeWk9BFE

Wo 6 nov | 20:15
Regulier € 28,50