Grote Kerk 2015 1233

Rondleiding Grote Kerk

Leer meer over de historie en kunst van de kerk

Zo 1 dec | 11:00 - 12:00

De Grote Kerk Alkmaar is het bezoeken meer dan waard! Laat je alles over deze boeiende geschiedenis vertellen door een van onze deskundige gidsen. De gratis rondleiding duurt ongeveer een uur. Er is slechts beperkt plek, dus bestel hier je vrijkaarten.

Rijke geschiedenis
De Grote Kerk in Alkmaar is de grootste kerk van Noord-Holland boven het Noordzeekanaal. De kerk staat ook bekend als de Grote Sint Laurenskerk en begon als een katholiek gebouw. Sinds de reformatie in 1573 werd de kerk het centrum van de protestantse eredienst. Beide religies hebben veel sporen nagelaten: dat maakt de kerk extra bijzonder. Kunstwerken zoals de beroemde gewelfschildering ‘Het Laatste Oordeel’ van Van Oostsanen, schilderingen van Van Everdingen en een permanente tentoonstelling over de indrukwekkende historie van het gebouw sieren de Grote Kerk Alkmaar.

Zo 1 dec | 11:00 - 12:00