NKO 20250413 Cappella Amsterdam C Marc Driessen 1600 3

Do 6 mrt | 20:15
Regulier € 29,50
Incl. drankje en garderobe

Arvo Pärt is al jaren op rij de meest uitgevoerde levende componist ter wereld. Maar zijn monumentale Kanon Pokajanen (1997) voor vierstemmig koor hoorde je maar zelden – totdat Daniel Reuss en Cappella Amsterdam zich over het meesterwerk ontfermden. Ook uitgevoerd: motetten van Bach. Bach schreef motetten voor speciale gelegenheden en ze werden vaak maar eenmaal uitgevoerd. Daarom werden ze niet goed gearchiveerd. De kans dat sommigen niet bewaard zijn gebleven, is groot. Gelukkig kunnen we nog steeds van de wonderen van deze muziek genieten, zoals in dit programma.

Daniel Reuss over de motetten: “Ik noem ze ook wel ‘de bijbel van de muziek’. Ik leef al zo’n veertig jaar met deze motetten, en ik kan ze wel dromen. Er zijn geen stukken die ik meer bestudeerd heb, of waar ik me meer verbonden mee voel. Ik vind het fantastisch om de werken na jaren weer te mogen dirigeren.”

Uitvoerenden
Cappella Amsterdam
Daniel Reuss dirigent
Albert Brûggen cello