241109 Foto Cappella

Za 9 nov | 20:15
Regulier € 30,00
Incl. drankje en garderobe

Onder leiding van chef-dirigent Daniel Reuss brengen kamerkoor Cappella Amsterdam en cellist Pieter Wispelwey een programma voor koor en cello samengesteld uit werken van hedendaagse componisten. Deze componisten zijn allemaal bekend om hun innovatieve benaderingen van compositie. Ze dagen allemaal de traditionele grenzen van de muziek uit en zoeken voortdurend naar nieuwe manieren om hun artistieke visie tot uitdrukking te brengen.
‘Sonnengesang’ is een compositie van de Russische Sofia Goebajdoelina. Goebaidoelina's sonische palet is op alle mogelijke manieren uniek, vol nuances en vrij van enige conventionele beperkingen.

Ook betreden we de wereld van Mathilde Wantenaar, een Nederlandse componiste, wiens creatieve visie een frisse blik werpt op de relatie tussen koor en cello met een nieuwe compositie.

Cast & info
Spel Kamerkoor Cappella Amsterdam en Pieter Wispelwey (cello)
Muziek Kamerkoor Cappella Amsterdam en Pieter Wispelwey (cello)
Za 9 nov | 20:15