1600 Jdh 20230206 Sahand Sahebdivani Nachtreis 043 Foto Jelmer De Haas WEB

Zo 25 aug | 12:30 - 13:00
Zonder pauze
Consistorie

Nachtreis is het eigen vluchtverhaal van Sahand. Hij was nog maar vijf jaar oud toen hij, tijdens de Iran-Irak oorlog, door de bergen moest vluchten.

Prachtige en poëtische voorstelling die je in het hart raakt. Een vluchtverhaal door de ogen van een kind, vermengd met de volksverhalen die zijn vader aan hem vertelde.

“Ik werd zachtjes door mijn moeder wakker geschud. Ik hoefde mijn pyjama niet uit te doen, wel kreeg ik een warme jas er overheen. We reden de stad uit en stapten uit bij een donker weggetje. Daar tilde mijn moeder mij op een paard. Ik zat achterop bij een man die ik niet kende. Hij had een grote snor en stonk een beetje.”

Een persoonlijke voorstelling die vertelt hoe het is om op vijfjarige leeftijd te vertrekken uit het land waar je geboren bent. Het laat zien wat het met je herinneringen doet als je alles en iedereen hebt moeten achterlaten. In dit verhaal vertelt Sahand niet alleen over zijn vluchtverhaal maar ook over de volksverhalen die zijn vader aan hem vertelde. Deze verhalen zijn het enige wat Sahand uit Iran mee heeft kunnen nemen.

Cast & info
Muziek Vincent Arp (Contrabas) Andere muzikanten: Sjahin During (Nederland/Turkije) of Ali Çaglar Erdogan (Turkije)
Meer informatie Sahand Sahebdivani
Recensies