Rick Akkerman Fotografie DSF2897

Vrijwilligers Grote Kerk gezocht

MA 11 SEP

Grote Kerk Alkmaar zoekt per direct:

Vrijwilligers

Ben jij de aanvulling op ons enthousiaste en klantvriendelijke team van vrijwilligers?

De Grote Kerk Alkmaar is een monument met twee wereldberoemde orgels en diverse historische kunstschatten. Dit monument wordt zorgvuldig beheerd en in al haar facetten ontsloten aan het publiek. De Grote Kerk heeft een vooraanstaande plaats in het culturele leven van Alkmaar en omgeving. Het multifunctioneel inzetbare, historische kerkgebouw wordt verhuurd aan bedrijven en organisaties voor tentoonstellingen, beurzen, concerten, ontvangsten en diners. We organiseren ook zelf diverse activiteiten en werken daartoe samen met diverse partners. De Grote Kerk ontvangt circa 140.000 bezoekers per jaar.

Voor de uitbreiding van ons team vrijwilligers zijn wij op zoek naar nieuwe collega’s, die ook in de zomerperiode bereid zijn enkele dagdelen per week te komen helpen.

Werkzaamheden
Vrijwilligers verrichten met veel enthousiasme en een klantvriendelijke houding diverse taken in de Grote Kerk ten behoeve van kunst en cultuur. Denk daarbij aan de bemensing van de CoffeeCorner, verkooptaken in giftshop, toegangskaarten verkopen, toezicht houden tijdens tentoonstellingen en kaartcontrole voorafgaand aan concerten. Vrijwilligers helpen ook mee aan grote evenementen zoals de Whisky Festival en de Tattoo Convention. Met name in de zomerperiode zijn er veel taken te verrichten. Het kerkgebouw is dan 6 dagen per week geopend, er is een foto-expositie en een druk programma aan orgelconcerten. Er wordt ingeroosterd op basis van beschikbaarheid. In verband met de diverse activiteiten wordt er ook op zon- en feestdagen en 's avonds ingeroosterd.

Uw profiel
U heeft een open en vriendelijke houding, u bent stressbestendig en u heeft een natuurlijk overwicht. Culturele belangstelling is gezien de activiteiten een pré.

Interesse?
Voor meer informatie kunt u mailen naar Yvonne Ligtenberg. Om te solliciteren kunt u uw CV en motivatie mailen naar yligtenberg@taqatheaterdevest.nl onder vermelding van ‘Vrijwilligers gezocht’.