Def Danser I Wanna Be Like You, Videostill, Broersen &
I wan'na be like you

Hallelujah! Actuele Altaarstukken

Dit voorjaar organiseerde Grote Kerk Alkmaar de eerste editie van een nieuwe tentoonstellingsreeks: Hallelujah! Actuele Altaarstukken. Op het hoogkoor van de kerk was het werk I Wan’na Be Like You van kunstenaarsduo Margit Lukács & Persijn Broersen te zien.

Hallelujah! Actuele Altaarstukken
In de gloednieuwe tentoonstellingsreeks Hallelujah! Actuele Altaarstukken vormt het hoogkoor van de kerk ieder voorjaar een podium voor een kunstwerk van een hedendaagse maker waarin actuele vraagstukken het uitgangspunt van het werk vormen. In een tijd waarin de gevolgen van stijgende zeespiegels en extreme weersomstandigheden almaar tastbaar worden, richt de serie zich op het werk van kunstenaars die zich in hun praktijk bezighouden met de klimaatcrisis. De kerk poogt met dit programma een dialoog te starten over de invloed van klimaat op erfgoed, menselijke omgang met de aarde en de impact van westerse geschiedenis op ons beeld van de natuur. Hallelujah! Actuele Altaarstukken brengt hedendaagse installaties naar het hoogkoor die in gesprek gaan met de ruimte en zich verbinden met religieuze beeldtaal, in lijn met de historische altaarstukken die ooit kerken sierden.