EF160914 03

Bereikbaarheid

Koorstraat 2, 1811 GP Alkmaar
Bekijk hier de locatie op de kaart (Google Maps)

Kassa
Onze afdeling Kaartverkoop is van dinsdag t/m vrijdag van 13:00 tot 15:00 telefonisch bereikbaar. De kassa van TAQA Theater De Vest is van dinsdag t/m zaterdag van 17:00 tot 21:00 uur geopend. Op zaterdag is de kassa tevens van 12:00 tot 16:00 uur geopend. Op zon- en feestdagen is de kassa vanaf 1,5 uur voor aanvang voorstelling open. Telefonisch kaarten reserveren kan tijdens de openingsuren van de kassa. De afdeling kaartverkoop stuurt je een weblink toe, waarmee je de betaling kunt regelen. Het telefoonnummer van de kassa is: 072-5489999.

De Grote Kerk Alkmaar is geopend van april - september voor bezichtiging; andere momenten zijn mogelijk op afspraak. Gedurende het hele jaar vinden er concerten en verhuringen plaats, deze vind je in de agenda. De kerk is goed bereikbaar met openbaar vervoer en auto. Bekijk de openingstijden.

Met de fiets

Fietsen kunnen kosteloos worden gestald in de ondergrondse fietsenstalling op het Canadaplein (geopend tot 24.00 uur).

Met het openbaar vervoer
Het NS-station is op loopafstand (circa 10 minuten). Bij het verlaten van het station ga je naar rechts tot aan het kruispunt (winkelstraat). Vervolgens ga je naar links de winkelstraat in, steek verderop de weg over bij de Geestersingel en loop rechtdoor tot aan de Grote Kerk. Bij de Grote Kerk, halte Kerkplein, stopt buslijn 1.

Met de auto
In de directe nabijheid tref je vijf parkeergarages (Grote Kerk, Singelgarage, De Vest, Overstad en Karperton) aan, die eenvoudig vanaf de ringweg rond Alkmaar te bereiken zijn. Dichtsbijzijnd is de Parkeergarage Grote Kerk aan de Bagijnenstraat, met de voetgangersuitgang in de Kerkstraat. Deze garage heeft 80 parkeerplaatsen en is duurder dan de andere, gemeentelijke garages.

Verder liggen de parkeergarages De Vest en Kanaalschiereiland ook op slechts enkele minuten lopen.

Je vindt de garages door te navigeren op de volgende adressen:

Parkeergarage De Grote Kerk
Bagijnenstraat 13, 1811 KA Alkmaar

Parkeergarage De Vest
Paardenmarkt, 1811 KG Alkmaar

Parkeergarage Kanaalschiereiland
Mallegatsplein 1, 1811 AG Alkmaar / geen lift aanwezig

Belangrijke informatie: de beweegbare paaltjes in de binnenstad zijn vervangen door camera's met kentekenherkenning. Wanneer je geen ontheffing hebt voor de binnenstad maak je kans op een boete van € 90,00!

Toegankelijkheid en parkeren
De kerk en haar faciliteiten (horeca, toiletten) zijn goed toegankelijk met een rollator of rolstoel. Er zijn in de buurt van de Grote Kerk minimaal drie parkeerplaatsen voor mensen met een beperking. Eén voor het kantoor van de ABN Amro bank en twee in de Gasthuisstraat. Een houder van een GPK (Gehandicaptenparkeerkaart) kan een jaarontheffing voor het inrijden van de afgesloten binnenstad van Alkmaar aanvragen voor 1 kenteken. Als er met wisselende kentekens wordt gewerkt moet per keer een ontheffing worden gekocht bij Parkeerservice. De ontheffing is voor het rijden en laden/lossen in het gebied. Parkeren moet vervolgens in een parkeervak.

Hulphonden zijn van harte welkom in de Grote Kerk, huisdieren zijn niet toegestaan.

Er vinden regelmatig werkzaamheden plaats in de Grote Kerk, wat voor geluidsoverlast kan zorgen. Houd hier rekening mee indien je daar gevoelig voor bent.

Heb je andere vragen over de toegankelijkheid van de Grote Kerk of behoefte aan meer informatie, zoals over prikkelarme ruimtes? Stuur dan een mail naar onze contactpersoon Toegankelijkheid via yligtenberg@taqatheaterdevest.nl

Lees hier alles over de openingstijden van de Grote Kerk.