Koorstraat 2
1811 GP, Alkmaar
NH NL 072 514 0707

Jaarverslag 2018 Stichting Theater De Vest / Grote Kerk Alkmaar

Het jaar 2018 was een jaar vol hoogtepunten. Zo vierde Theater De Vest haar 40-jarig jubileum met o.a. een bijzondere openingsvoorstelling en een vrijkaartenactie voor inwoners van Alkmaar. De Grote Kerk bestond 500 jaar (hieronder meer daarover), we wonnen de VVTP Marketingprijs, onze festivals werden uitermate goed bezocht en we konden weer rekenen op een hoge waardering van ons publiek. Ook de Toneel Publieksprijs werd in het leven geroepen en de eerste editie van de Joost Zwagerman Lezing vond plaats. Stap even uit je dag en lees alles over deze en vele andere hoogtepunten van 2018 in dit digitale jaarverslag vol video’s en foto’s.

Jaarverslag 500 jaar Grote Kerk Alkmaar
In 2018 bestond de Grote Kerk Alkmaar vijfhonderd jaar. Reden om een jaar lang feest te vieren met theatervoorstellingen, tentoonstellingen, concerten, publicaties en andere activiteiten in en rondom de kerk. Meer dan vijfentwintig Alkmaarse organisaties werden projectpartner van de Grote Kerk en zagen hun feestelijke plannen werkelijkheid worden. De kerk verwelkomde in 2018 meer dan 320.000 bezoekers. Een aantal dat alle verwachtingen overtrof. Graag geven we je in dit verslag een impressie van dit bijzondere feestjaar.